music4awhile

ראשי » Uncategorized » ליהנות מכל העולמות

ליהנות מכל העולמות

In Camera XV IVAI אבנר בירון אושר סבג אי-אן שו איילת אמוץ אברמסון אירה ברטמן איתן דרורי אלה וסילביצקי אלון הררי אלון שריאל אנסמבל מיתר אנסמבל סולני ת"א בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה גוני כנעני גיא פלץ גלעד הראל דויד זבה דן אטינגר דניאלה סקורקה האופרה הישראלית האנסמבל הקולי הישראלי היכל התרבות הילה בג'יו המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני המרכז למוזיקה ע"ש פליציה בלומנטל המרכז למוזיקה קאמרית הספר מסביליה הקאמרטה הישראלית ירושלים הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה התזמורת הסימפונית ראשון לציון התזמורת הפילהרמונית התזמורת הקאמרית הישראלית זובין מהטה טל ברגמן טלי קצף יאיר פולישוק יוני רכטר יסמין לוי אלנטק יעל לויטה יעל קרת מאיה בקשטנסקי מאיה עמיר מיכל דורון מיתר - אופרה סטודיו מעיין גולדנפלד מקהלת האופרה משה אהרונוב נופר יעקבי נטע היבשר נטע שפיגל נעמה גולדמן סדנת האופרה הבינלאומית עודד רייך עומר ולבר עידו אריאל עינת ארונשטיין עמית דולברג ענת צ'רני פיליפו צ'לוצה פסטיבל פליציה בלומנטל פרדריק שזלן קונצרט פתוח קלייר מגנאג'י ראובן סרוסי רואי אמוץ רועי סרוק שחר לביא שטריקר שי בלוך שירה שיר שירית לי וייס תדרים תזמורת הבארוק ירושלים תזמורת הבמה הישראלית

דניאלה לוגסי על קלאסיקה ומעבר לה / עמיר קדרון

דניאלה לוגסי, סופרן. למדה בבוכמן-מהטה. שרה עם הקאמרטה, הקאמרית הישראלית, הפילהרמונית, האופרה הישראלית ועוד. הוציאה אלבום בכורה קאברים לשירי פופ. הופיעה בתפקיד הראשי במחזמר 'גרטה והמירוץ לחלל', שזכה בפרס הראשון בחג המחזמר 2014.

בפתח תכנית הרסיטל שתשירי בסדרת 'הסופרנוס' מופיעים מוצרט והיידן. מותר להתייחס לזה כאל סוג של ׳חזרה הביתה׳?

בעיניי זו לא ממש חזרה הביתה, כי אני לא מרגישה שעזבתי אף פעם. אמנם בהופעות שלי היום תמצא גם מוזיקה עכשווית, אבל אני תמיד משתדלת לבצע לפחות ארייה אחת או שתיים. יש משהו גם הרבה יותר קליל בביצוע עצמו – אני לא אוהבת להתייחס כל כך לחוקים במוזיקה, ולכן מרגישה בשנים האחרונות הרבה יותר מסופקת וחופשייה על הבמה.

כוונתי שבשנים האחרונות הרחבת את פעילותך הרבה מעבר לזירה הקלאסית. האם החוקיות הנוקשה כביכול היא זו שהניעה אותך לחפש עוד כיוונים?

גם החוקיות במוזיקה, גם החוקיות בהופעה הבימתית המקובלת באופרה, וגם העניין האישי שלי בסגנונות אחרים. אף פעם לא ראיתי את עצמי טסה בעולם בין בתי אופרה, או חותמת חוזה בעיר קטנה בגרמניה כמו כמה מהקולגות שלי. אני חושבת שגם העניין של קהלים גדולים ורחבים קרץ לי – רציתי לפנות ליותר אנשים, גם לא כאלה שבהכרח היו באים לראות קונצרט קלאסי.

היו לך חששות או ספקות כשיצאת לדרך חדשה? למשל שבזירה הקלאסית יעקמו אף, או יראו בצעד שלך 'חציית הרוביקון' ויימנעו מהעסקתך?

כן. בהתחלה היו לי המון חששות, גם ממהדרך שבה יקבלו את זה בעולם הקלאסי, וגם שלא יראו בי זמרת אופרה יותר, ואולי יפסיקו לקחת אותי ברצינות…

ברור שחלק מהפחדים היו מכך שיהססו לקחת להעסיק אותי ואז אצא קירחת משני הצדדים. אבל האמת היא שכל כך בער בי הצורך לצאת לדרך הזו, שלקחתי את הסיכון ובדיעבד אני אפילו מצטערת שלא עשיתי את זה מוקדם יותר.

אני מניח שככל סופרן, לפחות בשלב מוקדם יותר חלמת לחרוך את הבמות עם תפקידים ראשיים. זה עדיין קיים במידה מסוימת?

זה קיים, אבל רק לגבי תפקידים מאד ספציפיים. יש תפקידים שלא יעניין אותי לעשות, וגם סירבתי בשנים האחרונות לכמה הפקות כי הרגשתי שזה לא נכון לי. אבל אם יציעו לי את סוזנה (נישואי פיגארו) למשל, לא אהסס ואקח את התפקיד בשתי ידיים. במת האופרה עדיין קורצת לי, אבל זה כבר לא החלום הגדול.

שרת בשנים האחרונות חומרים מגוונים במקומות חדשים מול קהל שונה. מה למדת מההתנסות?

אני מרגישה שבשנתיים האחרונות למדתי יותר מכל השנים שלי בתחום! למדתי להכיר את עצמי – קיבלתי המון ביטחון ומודעות שלא היו לי לפני כן. היום אני לוקחת הרבה יותר סיכונים ופחות מנסה ״לרצות״ קהל. סומכת על האינטואיציות שלי הרבה יותר.

הקהל שלי היום יותר רחב ולכן גם פתוח להמון חומרים וסגנונות, מה שיכול לתת ביטוי ליכולות שלי ולאהבה שלי בתחומים נוספים כמו ג׳אז, מיוזיקלס ואפילו פופ. יוצא לי להופיע גם עם אמנים מגוונים ששייכים למיינסטרים, כמו רמי קליינשטיין ושלמה גרוניך ומהם אני לומדת המון…

אני חושבת שהכי הרבה אני חייבת לגיל שוחט שנתן לי את החופש לנסות דברים חדשים, גם מפחידים, ולראות שאני מסוגלת. הוא נותן לי לבצע בערב אחד גם אריות, גם שירים ישראליים וגם שירי פופ עכשוויים, ולהנות מכל דבר באותה מידה…

הרצון שלך לגוון וליהנות מכל העולמות יתבטא גם בתכנית הרסיטל הקרוב. כיצד הרכבת אותה?

התכנית אכן מורכבת בדיוק מהשילוב הזה בין הסגנונות. חגי יודן התעקש על החצי הראשון שיהיה מורכב מלידר, כדי להראות את הצד הקלאסי והאומנותי שלי. החלק השני יורכב ממיוזיקלס, שירי פופ ושני שירים של אלה מילך-שריף בבכורה עולמית. זה החלק בו אני יכולה להשתחרר ולהתפרע ולהראות צדדים נוספים ומיוחדים בי.

שני השירים של אלה מילך-שריף מאד מרגשים אותי, כי הם מבוססים על פואמות של תרצה אתר וסילביה פלאת, שתי נשים מרתקות ומיוחדות ואני גאה להיות חלק מזה.

מה גם שהשירים נכתבו במיוחד עבור הרסיטל. כיצד נוצר הקשר המקצועי שלך עם מילך-שריף?

במקרה הזה השירים נכתבו קודם לכן, ופשוט החלטנו יחד עם אלה לבצע אותם כי הם עוד לא בוצעו והם כל כך יפים וחזקים, שהחלטנו שחבל לא לנצל את ההזדמנות.

אלה ואני הכרנו לפני כ-4 שנים בהפקת האופרה ״לעוף מכאן״. דרך העבודה המשותפת שהיתה מפרה ומרתקת, הכרתי את אישיותה הכובשת של אלה והנגישות המקסימה שלה. היא אישה מעוררת השראה ואני גאה לעבוד איתה שוב.

לטעמי, יש חשיבות גדולה לבמה שסדרת "הסופרנוס" נותנת למוזיקה מקורית ומקומית. זה משהו שתרצי ותוכלי לקדם גם במסגרות אחרות, או שנגזר עליו להישאר ׳נישתי-איכותי׳?

האמת היא שזה משהו שגם חשוב לי וגם אני מאד נהנית ממנו. למשל, ברוב הקונצרטים שלי אני מבצעת שיר נפלא של מארק לברי ״שחורה אני ונאווה״ למרות שהקהל לא מכיר אותו והוא לא נחשב להיט קונצרטים. יש לי הרגשה שאאמץ גם את השירים של אלה לקונצרטים הבאים.

חוץ מזה שרתי לפני כחודשיים את התפקיד הראשי במחזמר האופראי "גרטה והמירוץ לחלל" של יונתן כנען וולריה זבלוצקי במסגרת ״חג המחזמר״, ומאד שמחתי על כך שיש הזדמנות כזאת מדהימה לבצע יצירה מקורית של מלחין ישראלי מול קהל רחב.

מה תכניותייך להמשך העונה?

יהיו קונצרטים עם גיל שוחט, למשל המופע ״7 פסנתרי כנף, במה אחת״ – עם רמי קליינשטיין, שלמה גרוניך, לאוניד פטשקה ואחרים. אנחנו יוצאים לסיבוב הופעות באפריל בהיכל התרבות תל אביב, בנייני האומה בירושלים ועוד. זה מופע שאני כל כך נהנית ממנו כל פעם מחדש. יש גם ערב מיוזיקלס עם הזמר צחי סיטון בתיאטרון "הבימה".

לאור העניין שלך בחשיפת מוזיקה לא מוכרת ורצונך לפלס נתיב עצמאי, מתבקש גם אלבום / מופע של חומרים מקוריים, יהא הסגנון אשר יהא. יש תכנית כזו?

יש תכנית כזאת שאפילו נמצאת בעבודה כרגע! הזמרת והמוזיקאית המדהימה דקלה כתבה לי שיר נפלא ומרגש ויחד עם פטריסיה כהן (אמא של ריף כהן) אנחנו מוסיפים טקסט בצרפתית. אני מאד מעורבת בכל התהליך וחשוב לי מאד להרגיש שזה שיר שאני מובילה ושאני מתחברת אליו. הטקסט יהיה על החיים האישיים שלי ועל דברים שעברתי – חשיפה כזאת היא חדשה עבורי ואני כבר מצפה להראות צד אחר שלי.

בנוסף לשיר הזה אני מחפשת חומרים ויוצרים לשתף איתם פעולה, ובסופו של דבר אני רוצה להעלות מופע שכולל גם חומרים חדשים ומקוריים שלי.

רסיטל אריות ושירים: דניאלה לוגסי תתארח בסדרת "הסופרנוס" בסטודיו של חגי יודן, 19.3.15.


תגובה אחת

  1. צביקה שחם הגיב:

    לדניאלה לוגסי, שירתך מפעימה, אם את מחפשת יוצרים וחומרים הרי אני יכול להציע לך להתרשם מטקסטים שלי (שירים שחלקם מולחנים) תוכלי לעבור על הטקסטים ולהתרשם וכמובן להחליט ע"פ מיטב שיפוטך ושיקולך.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

הכניסו את כתובת הדוא"ל שלכם, כדי לעקוב אחרי הבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות במייל.

המוקלקים ביותר

  • כלל לא

ארכיון

%d בלוגרים אהבו את זה: